O co zadbać po zakończeniu współpracy z pracownikiem?
18.11.2024 Autor: Jakub Bartoszewicz
O co zadbać po zakończeniu współpracy z pracownikiem?
Bez względu na to, czy stosunek pracy kończy się za porozumieniem stron, w związku z upływem czasu przy umowie terminowej, czy też na skutek wypowiedzenia lub rozwiązania, pracodawca powinien zadbać o kilka istotnych spraw. Zakres tych działań zależy od charakteru wykonywanej pracy i powierzonego sprzętu. Czasem wystarczy „zestaw obowiązkowy”: świadectwo pracy, zgłoszenie do ZUS i wypłata świadczeń. W innych przypadkach konieczne będzie m.in. odbiór sprzętu, rozliczenie karty paliwowej, przekazanie kluczy, odwołanie pełnomocnictw czy wypowiedzenie innych umów, które były związane z pracą.
Przygotowałem checklistę, która pomaga mi informować klientów, o czym należy pamiętać w takich sytuacjach. Lista była rozbudowywana w miarę pojawiania się nowych przypadków. Można ją pobrać tutaj: checklista.
Czy jest kompletna? Oczywiście nie. Uniwersalna? Też nie. To jednak solidna podstawa do zarządzania procesem zakończenia współpracy.
Mogą Cię
zainteresować:
Dokumenty do pobrania
10.12.2024
Śmiertelny wypadek przy pracy – obowiązki pracodawcy
Śmiertelny wypadek przy pracy – obowiązki pracodawcy Śmiertelny wypadek przy pracy to jedna z najbardziej stresujących i trudnych sytuacji, z...